مطقییر                  

لخت میمانم




2005/12/06

 
...

ميدونم دارم حرف زیادی میزنم ولی تا از این زندگی لعنتی حرق نزنی نمیتونی درست و حسابی آنالیزش کنی. یکی از بزرگترین عوامل یک زندگی موفق کاره و دو راه برای موفقیت در کار وجود داره یا باید سرمایه دار باشی یا حرفه‌ای. نمیخوام به کسی توهین کنم، راستش ننگین ترین کار برای من کارمند بودنٍ، یعنی کلاً نه از کارمندی خوشم میاد نه از کارمند صفت بودن.

خب حال بیشتر از دریچه من به کار موفق نگاه کن. من اعتقاد دارم کار موفق کاریه که توش پیشرفت باشه یعنی یه جوری که خودتم حس کنی و همچنین یه جنب و جوش دائمی داشته باشه یا به قلی هیجانش زیاد باشه. میدونی از وقتی خودم رو تو کار شناختم هیچ وقت کارمند صفت نبودم همیشه خواستم بیشتر یاد بگیرم از هیچ کاری هم نترسیدم، البته میگم نترسیدم نه این که بدون فکر وارد هر کاری بشم، خودت میدونی دیگه چی میخوام بگم.

آره هیچ وقت نخواستم پشت میز بشینم و دکمه‌های کامپیوتر و فقط برای کار فشار بدم یا سند بنویسم و بایگانی کنم و چک بکشم و هزار تا کار دیگه که میشه پشت یه میز، زیر کولر یا کنار بخاری کرد و انجام بدم. البته خیلیا هم هستند که میمیرن برای یه همچین کاری، ولی خب بذار منم راستش و بگم این کارا رو خوب انجام میدم ولی بعد یه مدت مریضم میکنه، روحیم کاملاً بهم میریزه، البته ممکنه اشکال از من باشه که نمیتونم با این مازخیسم درونم بجنگم و هی دوست دارم کارام و فکرام سختر و سختر بشه. اما میدونی حاضرم واسه یه کاری که دوسش دارم هزارتا حرف مفت بشنوم ولی برای این جور کارا، کوچکترین حرفی بهم زده نشه، یعنی حرف طرف واسم توهین مستقیم به شعورمه.

دوست دارم سریع و مفید کار کنم از اینکه نتیجه کارم و ببینم یا بهتر بگم لمسش کنم لذت میبرم. اهل دروغ و کلک و دولا پهنا هم نیستم همه چیز کارم معلومه. راستش بخاطر همین هم دلم نمیاد آخر کار روش قیمت بذارم. البته بعضی‌ها از این اخلاقم بدجوری حرص میخورن و میگن خب ارزش کارت میاد پایین و بعدم فکر میکنن چقدر احمقه این یارو، ولی برام زیاد مهم نیست من همیشه گفتم برای پول کار نمیکنم یعنی هدفم از کارکردن پول نیست. احساس رضایتش آخرش رو با هیچ پولی نمیشه خرید.

خوب شد باباهه سرمایه‌‌ای نداشت بهم بده که مثلاً تو بازار کار کنم و سرمایه‌دار و بازاری یا تاجر بشم - که البته از نظر من همشون در یک دسته هستن - چون حتماً تا الان تمامش رو به فاکه فنا داده بودم رفته بود.

آخیش ناله گوزکای امروز کلی راحتم کرد

          

   |


بلاگر        فارسی نويس        UTF-8